021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

کد خطا و ارور یخچال فریزر زانوسی

بدون عکس

ارور یخچال فریزر زانوسی zanussi

احتمالاً تابحال یخچال فریزر زانوسی شما اروری داده است و شما معنی و مفهوم آن ارور را متوجه نشده اید. در این مطلب قصد داریم علت و نحوه رفع ارور یخچال زانوسی یا همان کد خطا و ارور یخچال زانوسی را ابتدا در جدول به صورت خلاصه و سپس به صورت کامل برای شما شرح دهیم. همچنین سعی کرده ایم قطعه معیوب در هر ارور را نیز معرفی کنیم.

شما پس از مطالعه این مطلب تا حد زیادی قادر خواهید بود بدون نیاز به تعمیرکار مشکلات مربوط به یخچال فریزر خود را حل کنید.

چنانچه پس از مطالعه ارورها موفق به تعمیر یخچال فریزر زانوسی خود نشدید با امداد آی.پی به عنوان نمایندگی تعمیرات زانوسی تماس بگیرید تا تعمیرکار متخصص به محل شما اعزام شود.

جدول کد خطا یا ارور یخچال فریزر زانوسی

ارور یا کد خطا توضیح خطا
وجود برفک زیاد توصیه می‌شود غذاها را به شکل بسته‌بندی یا در ظرف‌های دربسته داخل یخچال فریزر بگذارید.
سرد نبودن دمای داخل یخچال چک کنید که هوای سرد در یخچال از بخش فریزر در گردش است.
سرد نبودن دمای داخل یخچال فریزر درجه دمای ترموستات را روی اعداد بالاتر (سردتر) تنظیم کنید. سپس چک کنید که درب یخچال درست بسته شود.
سرد بودن بیش از حد دمای داخل یخچال فریزر درجه‌ی دما را در دمای پایین‌تر (گرم‌تر) تنظیم کنید.
خیس بودن کف آشپزخانه احتمالا آبی که از کارکردن سیستم دیفراست به وجود می‌آید در صفحه‌ی مربوطه بالای کمپرسور جمع نمی‌شود . صفحه را بررسی کنید که خروجی آب به آن می‌ریزد.
جمع شدن آب در یخچال چک کنید که سوراخ تخلیه مسدود نشده است. مطمئن شوید که بسته‌های مواد غذایی جلوی جمع شدن آب را نمی‌گیرند.
جمع شدن آب در صفحه پشت یخچال نگران نباشید. این مسئله کاملا طبیعی بوده و هنگامی که دیفراست اتوماتیک کار کند آب در صفحه زیر پشت یخچال جمع می‌شود.
کار کردن دائمی کمپرسور دما را روی اعداد بالاتر قرار دهید. چک کنید که درب یخچال فریزر بسته باشد.
روشن نشدن لامپ درب را باز و بسته کنید تا ببینید که لامپ در حالت استندبای نباشد.
کار نکردن یخچال فریزر  چک کنید که یخچال فریزر به پریز برق متصل و روشن باشد.  ولتاژ پریز برق را بررسی کنید و درصورت حل نشدن مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید.
وجود صدای نویز در هنگام کار کردن یخچال اگر هنگام کارکردن یخچال صداهای غیرعادی به گوش می‌رسید به دفترچه‌ی راهنمای یخچال فریزر مراجعه کنید و درصورت حل نشدن مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید.
“۰” سنسور دما مشکل دارد.
“-“ این کد خطا هنگامی چشمک می‌زند که دما زیر صفر است. بهتر است تنظیمات ترموستات را بازبینی کنید.
F3, F4 and F5 احتمالا سنسور دمای NTC خراب شده است.
F1 and F2 ایراد در ترموستات

توضیحات کلی ارورهای یخچال فریزر زانوسی

اگر ارور مورد نظر شما در جدول بالا موجود نبود یا نیاز به توضیحات بیشتر داشتید شرح کلی و مفصل ارور ها را مطالعه کنید.

وجود برفک زیاد

علت بروز ارور و تعمیر آن: توصیه می‌شود غذاها را به شکل بسته‌بندی یا در ظرف‌های دربسته داخل یخچال فریزر بگذارید / ابتدا چک کنید که درب یخچال فریزر بسته باشد سپس دمای یخچال را روی درجه‌های گرمتر تنظیم کنید.

سرد نبودن دمای داخل یخچال

علت بروز ارور و تعمیر آن: مطمئن شوید که غذاهای گرم داخل یخچال فریزر قرار نمی‌دهید. توصیه می‌شود قبل از قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال، آن‌ها را سرد نمایید.

خیس بودن کف آشپزخانه

علت بروز ارور و تعمیر آن:احتمالا آبی که از کارکردن سیستم دیفراست به وجود می‌آید در صفحه‌ی مربوطه بالای کمپرسور جمع نمی‌شود . صفحه را بررسی کنید که خروجی آب به آن می‌ریزد.

کار کردن دائمی کمپرسور

علت بروز ارور و تعمیر آن: دما را روی اعداد بالاتر قرار دهید. چک کنید که درب یخچال فریزر بسته باشد. چک کنید که درب خیلی زیاد باز و بسته نمی‌شود. چک که غذاهای گرم داخل یخچال قرار نداده‌اید. قبل از گذاشتن غذا ابتدا بیرون از یخچال باید خنک شود.

در صورت مواجهه با هر مشکلی در ماشین ظرفشویی زانوسی ، با امداد آی.پی به عنوان نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی زانوسی تماس بگیرید.

امداد آی.پی به عنوان نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی زانوسی با دارا بودن بیش از 50 سال سابقه کار در زمینه‌ی تعمیر لوازم خانگی و با داشتن کادری متخصص و مجرب، آماده‌ی اعزام متخصص ماشین ظرفشویی زانوسی به محل شما می‌باشد.


5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر