021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

همه شما با دستگاهی به نام ماشین ظرفشویی آشنا هستید و می دانید چه کاری انجام می دهد. شاید بسیاری از شما نیز از ماشین ظرفشویی در منزل خود استفاده می کنید.اما سوال مهمی که ممکن است در این باره به ذهن شما خطور کند این است که چرا باید از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟ مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟ آیا استفاده ماشین ظرفشویی معایبی ندارد؟ برای اینکه پاسخ تمامی این سوالات را به دست آورید، کافی است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب آموزشی به این سوالات و سوالات دیگری درباره ماشین ظرفشویی پاسخ داده خواهد شد:

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی داردید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتها همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی بپردازید.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست-امداد آی پی

قبل از اینکه مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم، بهتر است که کمی با عملکرد ماشین ظرفشویی آشنا شویم.

ماشین ظرفشویی برای شست و شو آسان تر و بهتر ظروف تهیه شده است و این کار را به روش خاصی انجام می دهد.بر خلاف شیوه معمولی (شستن ظرف با دست)، ماشین ظرفشویی برای ظرف شستن ظروف بجای دقت بیشتر از قدرت بیشتر استفاده می کند.مراحل شست و شوی ظروف در در ماشین ظرفشویی به شرح زیر است:

  • در این دستگاه آب پرفشار از طریق بازو های آبپاش به سمت ظروف هدایت می شود و باقی مانده های غذا روی آن ها تمیز می کند.
  • بعد از اینکه مرحله شست و شو تمام شد، مرحله خشک کردن آغاز می شود. در این مرحله رطوبت موجود در ظروف با استفاده از بخار از بین میرود.
  • در مرحله آخر نیز آب کثیف حاصل از شست و شو به سمت فاضلاب هدایت می شود و فرایند شست و شو به اتمام می رسد.

حالا که با کلیت کار ماشین ظرفشویی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به بررسی مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی بپردازیم.

صرفه جویی در زمان

امروزه بیشتر بانوان شاغل هستند زمان زیادی برای انجام کارهای خانه ندارند.به علاوه ظرف شستن کاری است که حداقل سه بار در شبانه روز و بعد از هر وعده غذایی باید انجام شود.شستن ظروف با دست نیز کار بسیار زمان بری است.بسیاری از ما این زمان را نداریم و نمی خواهیم که زمان خود را برای شستن ظروف طلف کنیم.

به همین منظور بهترین گزینه برای صرفه جویی در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد. یکی از مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی این است که شما می توانید از آن حتی در شب نیز استفاده کنید و بگذارید که در طول شب ظروف توسط ماشین ظرفشویی شسته شوند.

همچنین نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی کار آسانی است و شما می توانید به آسانای و در مدت زمان کم ظرف های خود را تمیز کنید

بهداشتی بودن ظروف

بهداشتی بودن ظروف-امداد آی پی

از دیگر مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی بهداشت بیشتر ظروف می باشد. دقت داشته باشید که بهداشتی بودن با تمیز بودن ظروف تفاوت دارد.

تمیز بودن ظروف یعنی اینکه ظروف شما از نظر ظاهری پاکیزه هستند و کثیفی برروی آن ها مشاهده نمی شود. در حالی بهداشتی بودن به این معنی است که باکتری ها و ویروس ها از روی ظروف پاک شوند.

زمانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، ظروف شما به بسیار بهداشتی تر از زمانی هستند که آن ها را با دست می شویید. زیرا در ماشین ظرفشویی از اسفنج و یا اسکاج استفاده نمی شود.

اسنفج های شست و شو بعدی از مدتی آلوده می شوند و شستن ظروف با استفاده آن ها باعث می شود که آلودگی های آن ها به ظروف منتقل شود.

تمیزتر شدن ظروف

تمیز شدن ظروف-امداد آی پی

زمانی که ظروف را با استفاده از ماشین ظرفشویی بشویید مشخصا مشاهده خواهید کرد که آن ها نسبت به زمانی که آن ها را با دست می شویید تمیز تر هستند.

زیرا در هنگام شستن ظروف با دست ممکن است که بخش هایی از ظروف را نادیده بگیرید و آن قسمت ها  تمیز نشوند. اما در ماشین ظرفشویی اینگونه نیست.به همین منظور استفاده از ماشین ظرفشویی کیفیت شست و شو را افزایش می دهد.

آخرین مورد این است که کیفیت شستن ظروف با دست، به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. یکی از آن ها شخص شوینده است. زمانی که از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، این پارامتر را حذف می کنید و کیفیت شست و شو را بالا می برید.

توصیه امداد آی پی به شما این است که حتما به دنبال راهنمای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی باشید تا به بهترین نحو از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

صرفه جویی در مصرف آب

آخرین مورد از مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی صرفه جویی در مصرف آب می باشد.

زمانی که به روش سنتی ظروف را می شویید، نمی توانید مقدار آب مصرفی خود را کنترل کنید. و مقدار زیادی آب در هنگام فرایند شست و شو هدر می رود.

برای اینکه از این کار جلوگیری کنید، بهترین گزینه استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد. ماشین ظرفشویی متناسب با برنامه ای که برای شست و شو ظروف انتخاب می کنید، مقدار آب موردنیاز شست و شو را تعیین می کند.استفاده از ماشین ظرفشویی علاوه بر قبض آب، برروی محیط زیست نیز تاثیر مثبت می گذارد.

معایب استفاده از ماشین ظرفشویی

در کنار تمام مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی، معایبی نیز وجود دارد که باید آن ها را بررسی کنیم.

  • ماشین ظرفشویی نسبتاً بزرگ است و به طبع فضا زیادی را اشغال می کند. در صورتی که آشپزخانه کوچکی دارید، این موضوع یک عیب بسیار بزرگ محسوب میشود.
  • همچنین شما نمی توانید ماشین ظرفشویی تکان دهید و فضا مربوط به آن را دوباره استفاده کنید.
  • در صورتی که ماشین ظرفشویی خراب شود، برای سرویس کردن نیازمند صرفه هزینه نسبتاً زیادی هستید.
  • با اینکه ماشین ظرفشویی از آب کمتری در هنگام شست و شو استفاده می کند، ولی مصرف برق شما را بیشتر می کند. زیرا فرایند شست و شو زمانی شروع میشود که ماشین ظرفشویی شما برق کافی داشته باشد.

نتیجه گیری از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی وسایلی است که مزیتای آن نسبت به معایب آن بیشتر است. از جمله مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی میتوان به صرفه جویی در زمان شست و شو ظروف، بهداشتی تر بودن ظروف نسبت به زمانی که دارید آنها را با استفاده از دست می شورید، کیفیت بهتر شست و شو و صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد. البته در کنار مزایایی که دارد، معیابی نیز دارد. مصرف زیاد برق، اشغال کردن فضا نسبتاً زیاد و صرف کردن هزینه نسبتآً برای سرویس کردن ماشین ظرفشویی اشاره کرد و ممکن است نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی داشته باشید. نظر خود را در رابطه با این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. شما دیگر چه مواردی را از مزایا استفاده از ماشین ظرفشویی  می دانید؟


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر