021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات جارو شارژی با ما در تماس باشید 021-91093903

علت خاموش شدن جارو شارژی

علت خاموش شدن جارو شارژی

در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از ایرادات مربوط به جارو شارژی را با هم بررسی کنیم.  کاربران جارو شارژی گاها با این مشکل روبرو می‌ شوند که دستگاه در حین کار خاموش می شود. علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار به موارد و مسائل مختلفی برمی‌گردد.  اما کاربران باید بدانند که بسیاری از این عوامل به راحتی و با چند ترفند ساده قابل رفع خواهند بود.  از این رو در این مقاله از  تجربیات تعمیرکار با تجربه جارو شارژی  استفاده کردیم تا روش های برطرف کردن این مشکل را در این دستگاه برای شما فراهم آوریم.

کاربران عزیز، اگر سوالی در ارتباط با علت خاموش شدن جارو شارژی، وسط کار، دارید میتوانید آن را در بخش دیدگاه انتهای همین مقاله با تعمیرکاران امداد آی پی در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.

در ادامه با ما در امداد آی پی همراه بمانید.

عات خاموش شدن جارو شارژی در حین کار از زبان تعمیرکار نمایندگی

4 دلیل عمده و اصلی برای خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی وجود دارد که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم. بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی در حین کار از زبان تعمیرکار نمایندگی منجر به استخراج موارد زیر شده است:

  • تمام شدن شارژ باتری علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار
  • خراب شدن برد الکتریکی از دلایل خاموشی ناگهانی جارو شارژی
  • پر بودن محفظه دستگاه علت خاموش شدن جارو شارژی
  • کثیف بودن زیاد فیلتر از دلایل خاموشی جارو شارژی

همان طور که مشاهده می کنید ایراداتی که می تواند دلیلی بر خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی باشند، خیلی پیچیده نبوده و کاربران می توانند در منزل اقدام به رفع این ایرادات کنند. البته عجله کردن و بدون عیب یابی درست، باز کردن جارو شارژی می ‌تواند آسیب ‌های این دستگاه را چندین برابر کند.  از این رو قبل از هر کاری ابتدا باید نسبت به عیب ‌یابی دستگاه خود اقدام نموده و سپس در صورت ممکن آن را رفع کنید.

تمام شدن شارژ باتری؛ دلیل خاموش شدن جارو شارژی در زمان کار

مسملا تمام شدن باتری دستگاه مانع از روشن ماندن آن می شود. بررسی تمام شدن شارژ باتری علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار به شرح زیر است:

  • یکی از ایرادات معمولی که می‌توان از آن به عنوان دلیلی برای خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی در حین کار نام برد، تمام شدن شارژ باتری دستگاه است.
  • البته تمام شدن شارژ باتری همیشه به دلیل افت شارژ نبوده و گاه ممکن است به دلیل کاهش کیفیت باتری و از بین رفتن کیفیت اصلی آن، باتری در حین کار خاموش شود.
  • باتری که  کیفیت خود را از دست داده باشد ممکن است شارژ نشده و  امکان استفاده از آب نیز وجود نداشته باشد.
  • از این رو در صورتی که جارو‌شارژی شما در حین کار خاموش شد، در درجه اول بررسی کنید که  باتری دستگاه شارژ کافی داشته باشد.
  • اگر شارژ باتری به اتمام رسیده بود آن را به شارژر وصل کنید.
  • البته اگر ایراد  باتری دستگاه  مهمتر و فنی تر بود احتمالاً بایستی به دنبال تعویض این طرح در دستگاه خود باشید.
  • به دلیل اینکه معمولا امکان تعمیر باتری وجود ندارد، در این مواقع چاره‌ای جز تعویض آن نخواهید داشت.
  • البته استفاده از باتری فابریک و باکیفیت چالش دیگری است که حتماً کاربران باید دقت کافی در این قدم به آن داشته باشند.

خراب شدن برد الکتریکی از دلایل خاموشی ناگهانی جارو شارژی

خراب شدن برد الکتریکی در هر دستگاه برقی مانع از کارکرد آن خواهد بود و جارو شارژی نیز از این امر مستثنی نیست. بررسی خراب شدن برد الکتریکی از دلایل خاموشی ناگهانی جارو شارژی به شرح زیر است:

  • برد الکتریکی یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی در دستگاههای برقی مانند جارو شارژی است.
  • در صورتی که برد الکتریکی دستگاه شما خراب شده و یا اتصالات داخلی آن دستخوش پوسیدگی و خرابی هایی از این دست شده باشد، ممکن است در حین کار باعث از بین رفتن اتصالات شده و دستگاه کاملا خاموش شود.
  • البته بررسی ایرادات مربوط به برد الکترونیکی دستگاه کاملاً تخصصی بوده و نیاز به تجربه بالایی در امر تعمیر جارو شارژی خواهد داشت.
  • در صورتی که تجربه لازم در این زمینه را نداشته باشید ممکن است باعث بروز آسیب های جدی تر و بیشتری در دستگاه خود شوید.
  • برای برطرف کردن ایرادات برد الکتریکی می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات جارو شارژی استفاده کنید.

پر بودن محفظه دستگاه؛ از دلایل خاموش شدن جارو شارژی

همیشه باید محفظه دستگاه را چک کنید تا پر نباشد. کار کردن با جارو شارژی با محفظه پر می تواند ایرادات زیادی در این دستگاه ایجاد نماید. بررسی پر بودن محفظه دستگاه علت خاموش شدن جارو شارژی به شرح زیر است:

  • اگر مخزن دستگاه شما کاملا پر شده باشد و شما به هشدارهای دستگاه توجه نداشته باشیم، ممکن است شاهد خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی باشید.
  • در این مواقع به دلیل فشار زیادی که به موتور دستگاه وارد می شود،  دستگاه خود به خود خاموش خواهد شد.
  • برای برطرف کردن چاره‌ای جز خالی کردن محفظه آشغالگیر دستگاه نخواهید داشت.
  • اگر راهنمای استفاده از دستگاه جارو شارژی در دسترس شما قرار دارد می توانید از این راهنما برای خالی کردن مخزن دستگاه استفاده کنید.

کثیف بودن زیاد فیلتر از دلایل خاموشی جارو شارژی به طور ناگهانی

کثیف بودن فیلتر در دستگاه های فیلتر دار مانند جارو شارژی مانع از انجام کارایی مناسب آن می شود. بررسی کثیف بودن زیاد فیلتر از دلایل خاموشی جارو شارژی به شرح زیر است:

آخرین ایرادی که در بررسی علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی در حین کار به آن می پردازیم،  کثیف بودن بیش از حد فیلتر دستگاه است.  فیلتر قطعه ای برای محافظت از ورود  گرد و غبار و ذرات ریز معلق در هوا به قسمتهای داخلی دستگاه است.  اگر فیلتر به دلایل مختلفی خیلی کثیف شده باشد و شما در زمان های مشخص شده اقدام به تمیز کردن و یا  تعویض آن ننموده باشید،  احتمالاً ممکن است در حین کار دستگاه شما خاموش شود.  برای رفع ایراد بایستی فیلتر را از دستگاه خارج کرده و آن را تمیز کرده و سپس دوباره در جای خود قرار دهید.  اگر فیلتر دستگاه شما قابلیت شستشو دارد می توانید برای اطمینان بیشتر آن را بشویید.  البته در برخی از مواقع نیز امکان شستن و تمیز کردن فیلتر وجود نداشته و چاره‌ای جز تعویض این قطعه نخواهید داشت.

نتیجه گیری کلی علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار توسط تعمیرکار نمایندگی امداد آی پی

نتیجه گیری از بررسی و نحوه رفع علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار توسط تعمیرکار نمایندگی امداد آی پی به شرح زیر است:

به بررسی تمام ایراداتی که ممکن است باعث خاموشی ناگهانی جارو‌ شارژی شوند پرداختیم. 4 دلیل اصلی و عمده بروز این ایراد را در ادامه نام برده ایم:

  • تمام شدن شارژ باتری علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار
  • خراب شدن برد الکتریکی از دلایل خاموشی ناگهانی جارو شارژی
  • پر بودن محفظه دستگاه علت خاموش شدن جارو شارژی
  • کثیف بودن زیاد فیلتر از دلایل خاموشی جارو شارژی

هم چنین روش‌های رفع ایرادات حاصل را نیز با هم مرور کردیم.  کاربران می‌ توانند در صورت بروز این مشکل با استفاده از ترفند های بیان شده نسبت به رفع عیب دستگاه خود بپردازند.

امداد آی پی به عنوان نمایندگی تعمیرات جارو شارژی در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.


1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر