021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات چای ساز با ما در تماس باشید 021-91093903

راهنمای خرید چای ساز

راهنمای خرید چای ساز

موضوع مقاله‌ای که مشغول مطالعه آن هستید، راهنمای خرید چای ساز است. در این مقاله با دستگاه چای ساز، ویژگی‌هایی که در هنگام خرید چای ساز باید در نظر بگیرید، پرفروش‌ترین و بهترین چای ساز های بازار و نکاتی در مورد استفاده و نگهداری از این وسیله آشنا خواهید شد.

از گذشته تاکنون، چای نوشیدنی موردعلاقه ایرانیان است. این نوشیدنی را می‌توان با استفاده از وسایل متعدد و با روش‌های گوناگون تهیه کرد. با توجه به سبک زندگی امروزی و وجود مشغله زیاد، چای سازها موردتوجه قرارگرفته‌اند. این وسیله مدرن، می‌تواند نوشیدنی موردعلاقه شما را در هر ساعت از شبانه‌روز، بدون نیاز به صرف وقت زیاد، سریعاً تهیه نماید. در کنار این سرعت عمل، شما می‌توانید از یک نوشیدنی دم کشیده و گوارا نیز لذت ببرید. با افزایش تقاضا برای خرید چای ساز، ما مقاله راهنمای خرید چای ساز را گردآوری کردیم تا شما بتوانید با آشنایی بیشتر با ویژگی‌های مختلف این دستگاه، متناسب با نیاز خود بهترین چای ساز را انتخاب و آن را خریداری کنید.

راهنمای خرید چای ساز

برای خرید چای ساز و به‌طورکلی هر وسیله برقی دیگر، ابتدا باید نیاز خود را بشناسید؛ یعنی باید بدانید که قصد دارید بیشتر در چه مواقع و برای چه مصارفی از وسیله موردنظر استفاده کنید. سپس با توجه به اولویت‌های خود، از بین گزینه‌های موجود، بهترین چای ساز را انتخاب کنید. در این بخش از مقاله راهنمای خرید چای ساز شما را با ویژگی‌های مختلفی که می‌توانید در هنگام خرید چای ساز در نظر بگیرید آشنا خواهیم کرد. با این کار راحت‌تر می‌توانید ویژگی‌های مدنظر خود را اولویت‌بندی کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

بررسی بودجه خرید چای ساز

درباره بودجه خرید چای ساز باید بدانید که:

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که برای خرید چای ساز و بسیاری از لوازم برقی دیگر باید در نظر گرفته شود، بودجه است. قبل از هر چیز باید هزینه‌ای را که برای این کار در نظر گرفته‌اید مشخص کنید؛ زیرا بسیاری از گزینه‌های پیش رو، با توجه به محدوده بودجه، حذف خواهند شد. به همین علت تصمیم‌گیری در مورد خرید چای ساز، بسیار ساده‌تر می‌شود.

به ابعاد چای ساز مد نظر خود دقت کنید

در این بخش از راهنمای خرید چای ساز به بررسی نکات مربوط به ابعاد این وسیله می پردازیم:

گزینه بعدی که باید در هنگام خرید چای ساز در نظر بگیرید، ابعاد آن است. بهتر است پیش از خرید چای ساز محل قرارگیری آن در آشپزخانه را مشخص کنید. برخی چای ساز ها به صورت عمودی طراحی‌شده‌اند، یعنی قوری بر روی کتری سوار است و برخی دیگر طراحی افقی دارند، یعنی قوری و کتری در کنار یکدیگر و بر روی یک صفحه گرم نگهدارنده قرار داده می‌شوند. هرچند که این وسیله به راحتی بر روی اپن یا کابینت جای می‌گیرد، اما بهتر است پیش از خرید به این نکته توجه کنید تا بتوانید چای ساز خود را بدون دردسر در محلی که برای آن در نظر گرفته‌اید، قرار دهید.

به وزن چای ساز نیز دقت کنید

درباره وزن چای ساز باید بدانید که:

چای ساز ها با توجه به جنس، ابعاد و … دارای وزن‌های متفاوتی هستند. این وسیله، اغلب سنگین‌وزن نبوده و وزنی حدود 2 کیلوگرم دارد.

بررسی توان دستگاه در راهنمای خرید چای ساز

بررسی توان دستگاه در راهنمای خری چای ساز به شرح زیر می باشد:

توجه به توان دستگاه، در هنگام خرید چای ساز و به‌طورکلی هر وسیله برقی دیگر بسیار حائز اهمیت است. توان دستگاه که با واحد وات اندازه‌گیری می‌شود، نشان‌دهنده قدرت این وسیله است.

به جنس بدنه چای ساز دقت کنید

نکات مربوط به جنس بدنه چای ساز به شرح زیر می باشد:

جنس بدنه چای ساز ها معمولاً در دو نوع استیل و شیشه‌ای است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

کدام ظرفیت کتری چای ساز برای شما مناسب است؟

بررسی ظرفیت کتری چای ساز به شرح زیر می باشد:

ظرفیت یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام خرید چای ساز در نظر گرفته شود. برای این کار باید تعداد اعضای خانوار را در نظر بگیرید. همچنین اگر از این وسیله بیشتر برای مهمانی‌ها استفاده می‌کنید، حتماً باید چای سازی با ظرفیت بیشتر انتخاب کنید.

بررسی ظرفیت قوری چای

بررسی ظرفیت قوری چای به شرح زیر می باشد:

تنها ظرفیت کتری نیست که برای خرید چای ساز باید در نظر گرفته شود. ظرفیت قوری چای نیز در خرید یک چای ساز کاربردی مؤثر است. حجم قوری چای باید متناسب با ظرفیت کتری باشد، یعنی بتواند برای حجم مشخصی آب، چای کافی تهیه کند.

سایر ویژگی‌های مهم قوری و کتری چای ساز

در این بخش از راهنمای خرید چای ساز به معرفی سایر ویژگی‌های مهم قوری و کتری این دستگاه به شرح زیر می پردازیم:

همان‌طور که می‌دانید، قوری و کتری دو عنصر مهم در تهیه چای هستند. بی‌سیم بودن کتری، به آن قابلیت چرخش 360 درجه و جابه‌جایی بدون محدودیت را می‌دهد. همچنین بهتر است قوری دستگاه شما از فیلتری برای جدا کردن تفاله چای برخوردار باشد.

کیفیت صفحه گرم نگهدارنده کتری چای ساز را مد نظر داشته باشید

بررسی صفحه گرم نگهدارنده کتری به شرح زیر می باشد:

صفحه گرم نگهدارنده، صفحه‌ای است که قوری و کتری بر روی آن قرار می‌گیرند. این صفحه از طریق سیم به برق متصل شده و وظیفه گرم نگهداری را بر عهده دارد. همچنین بسیاری از قابلیت‌های چای ساز با استفاده از دکمه‌هایی که بر روی این صفحه تعبیه‌شده‌اند، قابل‌کنترل است.

قابلیت تهیه انواع چای در چای ساز از نکات مهم خرید این دستگاه

قابلیت تهیه انواع چای در چای ساز از نکات مهم خرید این دستکاه است. در این باره باید بدانید که:

در برخی چای ساز ها دکمه‌هایی برای تهیه انواع مختلف چای مانند، چای سبز، چای سفید، چای چینی و چای گیاهی و … طراحی‌شده است. همچنین برخی چای ساز ها دارای برنامه‌های مجزایی برای تهیه انواع چای کم‌رنگ، متوسط، پررنگ و … هستند.

نکات مربوط به ترموستات ایمنی چای ساز

نکات مربوط  به ترموستات ایمنی چای ساز به شرح زیر می باشد:

بهتر است در هنگام خرید چای ساز به این ویژگی توجه کنید. این سیستم باعث می‌شود دستگاه پس از جوش آمدن آب به‌طور خودکار به حالت گرم نگهدارنده برود. همچنین در صورت عدم وجود آب در کتری و یا کارکرد بیش از حد دستگاه، به‌طور خودکار آن را خاموش می‌کند.

بررسی سیستم گرم نگهدارنده آب در دستگاه در راهنمای خرید چای ساز

بررسی سیستم گرم نگهدارنده آب در دستگاه در راهنمای خرید چای ساز به شرح زیر می باشد:

وجود این ویژگی در چای ساز ها موجب گرم نگه‌داشتن آب و چای پس از جوشیدن می‌شود.

به چراغ نشانگر چای ساز نیز دقت کنید

درباره چراغ نشانگر چای ساز باید بدانید که:

برخی چای ساز ها دارای چراغ نشانگر هستند. این چراغ وضعیت دستگاه را نشان می‌دهد. برای مثال اگر دستگاه شما در حالت جوش باشد، به رنگ قرمز و در صورتی که در حالت گرم نگهداری باشد به رنگ آبی درمی‌آید.

پرفروش‌ترین و بهترین مارک های چای ساز ها

پرفروش‌ترین و بهترین مارک های چای ساز ها به شرح زیر می باشد:

در این بخش از مقاله راهنمای خرید چای ساز، قصد داریم پرفروش‌ترین چای ساز ها را معرفی کنیم. به‌طورکلی دستگاه‌های پرفروش توانسته‌اند از نظر قیمت و کیفیت و کارایی رضایت مشتری را جلب کنند. هرچند که میزان فروش معیار مناسبی برای معرفی بهترین چای ساز نیست؛ زیرا قیمت، از عوامل بسیار مهمی است که میزان فروش یک دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین در تعیین بهترین چای ساز، اولویت و نیاز مصرف‌کننده نقش بسزایی دارد. بهترین چای ساز باید با توجه به نیاز هر فرد تعیین شود.

راهنمای خرید چای ساز فلر

راهنمای خرید چای ساز فلر به شرح زیر می باشد:

انواع مدل‌های چای ساز فلر، جایگاه ویژه‌ای را در بازار فروش این دستگاه به خود اختصاص داده‌اند. این چای ساز ها از طراحی بسیار زیبایی برخوردارند. علاوه بر زیبایی، قابلیت‌هایی همچون توان بالا، داشتن کتری و قوری با ظرفیت مناسب، داشتن کتری بی‌سیم با قابلیت چرخش 360 درجه، قابلیت گرم نگهدارنده، صافی جداشدنی، چراغ نشانگر وضعیت دستگاه و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، باعث شده تا این دستگاه‌ها، درصد بالایی از خرید چای ساز را به خود اختصاص دهند.

بررسی چای ساز فلر مدل TS 070

  • محدوده ظرفیت کتری: 2.0 تا 2.5 لیتر
  • محدوده ظرفیت قوری: 0.7 تا 1.0 لیتر
  • محدوده توان مصرفی: 1500 تا 2000 وات
  • قوری چای: دارد.
  • جنس قوری: شیشه
  • محل قرارگیری قوری: روی هم
  • جنس بدنه‌ی کتری: شیشه
  • قابلیت چرخش 360 درجه: دارد.
  • وزن 2.2 کیلوگرم
  • قیمت حدود 5 میلیون تومان

برخی از نظرات کاربران درباره این محصول:

  • من سری اولی که اومده بود خریدم ۲۵۰هزار تومان الان چند سال دارم استفاده میکنم بارها هم آب تموم شده اما خوشبختانه نسوخته اگه الان هم همون کیفیت ساخت باشه میتونم بگم بسیار عالی.
  • بسیار خوب و با کیفیت.3 ساله استفاده میکنم ولی در شرایط فعلی با این قیمت به صرفه نیست.
  • ده ساله از این کتری روزی سه چهار بار استفاده کردم بی نهایت عالی بوده ( ۷۰ هزار تومان خریده بودم ) برای خیلی ها تهیه کردم و پیشنهاد دادم و راضی بودن همه . حالا که مجدد برای خودم میخوام تهیه کنم متاسفانه قیمتش خیلی زیاد شده (امیدوارم کیفیت تولید جدید تغییر نکرده باشه) اگر میخواین رسوب نگیره از آب معدنی یا اب فیلتر شده فقط استفاده کنین.
  • بهترین چای ساز بازار ولی با این قیمت دیگه نمی ارزه!

راهنمای خرید چای ساز فوما

راهنمای خرید چای ساز فوما به شرح زیر می باشد:

فوما نیز در تولید محصولات حرارتی، بسیار موفق عمل کرده است. علاوه بر این، چای ساز های تولید این برند از کیفیت و قیمت خوبی نیز برخوردارند. به همین علت تقاضا برای خرید چای ساز های برند فوما رو به افزایش است. از قابلیت‌های این دستگاه‌ها می‌توان به توان بالای کتری با ظرفیت 5/2 لیتر، قوری با ظرفیت 5/1 لیتر، صفحه گرم نگهدارنده کتری، قابلیت تنظیمات لمسی، زیبایی و … اشاره کرد.

بررسی چای ساز فوما مدل FU-770

  • محدوده ظرفیت کتری: 2.0 تا 2.5 لیتر
  • محدوده ظرفیت قوری: 1.0 تا 1.5 لیتر
  • محدوده توان مصرفی: 2000 تا 2500 وات
  • قوری چای: دارد.
  • جنس قوری: شیشه
  • صفحه گرم نگه دارنده کتری: بله
  • محل قرارگیری قوری: کنار هم
  • جنس بدنه‌ی کتری: شیشه
  • قابلیت چرخش 360 درجه: دارد.
  • وزن 2.5 کیلوگرم
  • قیمت حدود 1 میلیون تومان

برخی از نظرات کاربران درباره این محصول:

  • زیباست. آب رو زود جوش میاره ولی قسمت وارمر حالت نمایشی داره دمای وارمر بسیار کم و همین باعث میشه که چای دم نکشه توصیه می کنم که چای سازی رو خریداری کنید که قوری روی کتری قرار بگیره و چای با حرارت آب جوش به خوبی دم بکشه.
  • خوب نیست اصلا..خیلی زود خراب شد.
  • بی کیفیت اصلا ارزش نداشت قوری ش هفته اول شکست کتری هم سریع جرم میگیره.
  • جنس قوری و کتری خیلی ظریف و شکننده. به محض روشن شدن صدای زیادی داره. آب رو هم دیر جوش میاره

راهنمای خرید چای ساز پارس خزر

راهنمای خرید چای ساز پارس خزر به شرح زیر می باشد:

پارس خزر تنها برند ایرانی است که تمام محصولات آن در مقایسه با انواع خارجی، حرفی برای گفتن دارد. این چای ساز ها از قیمت مناسب و طراحی جالبی برخوردارند. از ویژگی‌های آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌توان به مواردی همچون، ظرفیت مناسب قوری و کتری، داشتن قوری از جنس چینی که برای دم کردن بهتر چای و انواع دم نوش‌ها مناسب است، داشتن ترموستات به منظور مصرف کمتر انرژی، حالت گرم نگهداری برای دم کشیدن بهتر چای و … اشاره کرد.

از دیگر برند‌های پرفروش نیز می‌توان به بوش، تفال، گوسونیک و … نیز اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، محصولات هر یک از این برندها را انتخاب کرده و پس از بررسی ویژگی‌ها و ظاهر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها باهم، بهترین چای ساز را متناسب با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

بررسی چای ساز پارس خزر مدل TM-3500SP

  • محدوده ظرفیت کتری: 1.5 تا 2.0 لیتر
  • محدوده ظرفیت قوری: 0.7 تا 1.0 لیتر
  • محدوده توان مصرفی: 1500 تا 2000 وات
  • قوری چای: دارد.
  • جنس قوری: چینی
  • صفحه گرم نگه دارنده کتری: بله
  • محل قرارگیری قوری: کنار هم
  • جنس بدنه‌ی کتری: استیل
  • قابلیت چرخش 360 درجه: دارد.
  • وزن 3 کیلوگرم

برخی از نظرات کاربران درباره این محصول:

  • به عنوان جنس ایرانی بد نبود.
  • یک سالی که ازش استفاده کردیم خوب بود.
  • برای محل کار دائم دچار مشکل میشه و میبریم تعمیر.
  • دکمه خاموش و روشن روی کار خراب بود که خودم درستش کردم، چون دوکاره هست کاربردی هست واقعا.
  • از خریدم راضیم تو مارک های ایرانی پارس خزر بهترین برنده.

معرفی گران ترین چای ساز موجود در بازار ایران

در این بخش به معرفی گران ترین چای ساز موجود در بازار ایران به شرح زیر می پردازیم:

بررسی چای ساز فلر مدل TS_117

  • محدوده ظرفیت کتری: 1.5 تا 2.0 لیتر
  • محدوده ظرفیت قوری: 0.7 تا 1.0 لیتر
  • محدوده توان مصرفی: 2000 تا 2500 وات
  • قوری چای: دارد.
  • جنس قوری:شیشه
  • صفحه گرم نگه دارنده کتری: خیر
  • محل قرارگیری قوری: روی هم
  • جنس بدنه‌ی کتری: شیشه
  • قابلیت چرخش 360 درجه: دارد.
  • وزن 2.8 کیلوگرم
  • قیمت حدود 9 میلیون تومان

معرفی ارزان ترین چای ساز موجود در بازار ایران

در این بخش معرفی ارزان ترین چای ساز موجود در بازار ایران به شرح زیر می پردازیم:

بررسی چای ساز لاکی مدل JL-2000

  • محدوده ظرفیت کتری: 1.5 تا 2.0 لیتر
  • محدوده ظرفیت قوری: 1.0 تا 1.5 لیتر
  • محدوده توان مصرفی: 1500 تا 2000 وات
  • قوری چای: دارد.
  • جنس قوری: شیشه
  • صفحه گرم نگه دارنده کتری: بله
  • محل قرارگیری قوری: کنار هم
  • جنس بدنه‌ی کتری: استیل
  • قابلیت چرخش 360 درجه: دارد.
  • وزن 1.5 کیلوگرم
  • قیمت حدود 400000 تومان

برخی از نظرات کاربران درباره این محصول:

  • قیمتشم خوبه ظاهرشم خوبه ، فعلا که کار میکنه.
  • کیفیت زیرش پایینه و پر از گرد و خاک، ولی خب به نسبت پولی که پرداخت میکنی ارزشش بیشتره خودکار خاموش میشه ، آب رو بستگی به اندازه جوش میاره ما پر کردیم زیر پنج دقیقه جوش اومد، کتری و قوری کیفیت قابل قبولی دارن، وقتی آوردن زیرش صفحه زیرش گردخاکی بود که تو ذوق میزد، شاید هرچند در نایلون پلمپ بود، شاید واسه من اینطور بود، ولی با دستمال براق شد، دوستان توجه کنن، صفحه گرمکن زیر قوری در همه مدلها کاملا چایی رو داغ نگه نمیداره بلکه باعث میشه قوری دیرتر دما رو ازدست بده ، صفحه زیرش پلاستیک معمولیه و کیفیتی پایینتر از قوری و کتری داره، دکمه ای هستش که به نظرم از لمسی بهتره لمسی زودتر خراب میشه و ممکنه تعمیر نشه اما دکمه ای راحت تر تعمیر میشه، به نسبت قیمتش خوبه برای محل کار و استفاده روزانه حرف نداره، کابلش کوتاهه که در همه مدلها اینطوره، همه مدلها صدا دارن یه کم بیشتر یا کمتر در هرصورت دمای آب با بالا آومدن و ماندن صدا داره، اکثر مدلها همین کیفیت رو دارن فقط با ظاهر یا صفحه زیر متفاوت و جذابتر اما گرونتر، برای اکثر اقشار و کسبه مناسبه، زود هم تحویل میشه

راهنمای استفاده و نگهداری از چای ساز

راهنمای استفاده و نگهداری از چای ساز به شرح زیر می باشد:

هرچند که داشتن یک راهنمای خرید چای ساز کامل، می‌تواند نقش مؤثری در خرید این دستگاه ایفا کند، اما حتی اگر بهترین چای ساز را نیز از نظر کیفیت و کارایی خریداری کنید، همیشه خطر خراب شدن برای آن وجود دارد؛ اما شما می‌توانید با استفاده صحیح از این وسیله احتمال خرابی آن را کاهش دهید. به همین علت این بخش از مقاله راهنمای خرید چای ساز را به بیان توصیه‌هایی در مورد استفاده و نگهداری از این وسیله اختصاص داده‌ایم.

  • هرچند وقت یک‌بار المنت چای ساز را رسوب زدایی کنید.
  • برای استفاده از چای ساز از آب تصفیه‌شده درون آن استفاده کنید. این کار باعث حفظ سلامت فردی و همچنین افزایش ماندگاری دستگاه خواهد شد.
  • چای ساز را در نزدیکی اجاق‌گاز قرار ندهید.
  • در مواقع تمیز کردن چای ساز دقت داشته باشید تا آب به داخل دستگاه نفوذ نکند.

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباره خرید چای ساز

نظر تعمیرکار امداد آی پی درباره خرید چای ساز به شرح زیر می باشد:

به‌طورکلی چای ساز ها وسایلی کارآمد هستند. اگر به نوشیدن چای علاقه دارید، به راحتی می‌توانید با خرید یک چای ساز خوب در تمام طول روز چای گرم و گوارا بنوشید. چای همچنین پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های ایرانیان است. شما می‌توانید با خرید چای ساز با ظرفیت مناسب، بدون دردسر چای موردنیاز مهمانی‌های خود را نیز تهیه کنید. همچنین این دستگاه از جلوه و زیبایی خاصی برخوردار است و با چیدمان‌های مدرن امروزی هماهنگ‌تر است؛ اما در کنار تمام این ویژگی‌های خوب، وجود احتمال خرابی بخش غیرقابل‌انکار آن است.

اگر چای ساز شما خراب‌شده، بهتر است برای تعمیر آن به یک متخصص مراجعه کنید. با مراجعه به یک نمایندگی مجاز تعمیرات چای ساز، پس از رفع عیب این دستگاه می‌توانید تا مدت‌ها مجدداً از آن استفاده کنید؛ اما شرط این کار مراجعه به یک تعمیرگاه مجاز است. ما مجموعه امداد آی.پی را به عنوان یکی از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات چای ساز در تهران به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه از تجربه بسیار زیادی در زمینه تعمیر چای ساز برخوردار است. همچنین خدمات خود را در محل و با یک سال گارانتی ارائه می‌دهد. با تماس با این مجموعه می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی رایگان، در زمینه تعمیر چای ساز بهره‌مند شوید.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر