021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

کد خطا و ارور ماشین لباسشویی گرنیه

کد خطا و ارور ماشین لباسشویی گرنیه

کد خطا و ارور ماشین لباسشویی گرنیه GORENJE

احتمالاً تابحال ماشین لباسشویی گرنیه شما اروری داده است و شما معنی و مفهوم آن ارور را متوجه نشده اید. در این مطلب قصد داریم علت و نحوه رفع ارور ماشین لباسشویی گرنیه یا همان کد خطا و ارور ماشین لباسشویی گرنیه را ابتدا در جدول به صورت خلاصه و سپس به صورت کامل برای شما شرح دهیم. همچنین سعی کرده ایم قطعه خراب در هر ارور را نیز معرفی کنیم.

شما پس از مطالعه این مطلب تا حد زیادی قادر خواهید بود بدون نیاز به تعمیرکار مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی خود را حل کنید.

 

چنانچه پس از مطالعه ارورها موفق به تعمیر ماشین لباسشویی گرنیه خود نشدید با امداد آی.پی به عنوان نمایندگی تعمیرات گرنیه تماس بگیرید تا تعمیرکار متخصص به محل شما اعزام شود.

کد خطا و ارور ماشین لباسشویی گرنیه

کد خطا معنی کد خطا
F1 مشکل حسگر دمای ماشین
F2 مشکل قفل در ماشین
F3 سطح آب به مقدار کافی نرسیده.
F4 اینورتر نمی‌تواند موتور را کنترل کند
F5 برد کنترل و برد اینورتر نمی‌توانند با هم ارتباط داشته باشند.
F6 مشکل در المنت حرارتی
F7 ماشین لباسشویی نمی‌تواند تخلیه کند
F8 تشخیص مشکل در موتور
F9 تشخیص نشتی در مدل‌های آکواستاپ

توضیحات کلی ارورهای ماشین لباسشویی گرنیه 

اگر ارور مورد نظر شما در جدول بالا موجود نبود یا نیاز به توضیحات بیشتر داشتید شرح کلی و مفصل برخی ارور ها را مطالعه کنید.

ارور و کد خطای F1

علت بروز ارور: مشکل حسگر دمای ماشین

بررسی و تعمیر:ماشین لباسشویی ایرادی را در حسگر دمای گرم کن آب تشخیص داده است با این حال برنامه اجرا می‌شود اما آب گرم نمی‌شود.حسگر دما یا ترمیستور، دسته‌سیم‌ها را چک کنیداگر ایرادی بود عوض کنیدهیتر و دسته‌سیم‌های ماژول کنترل یا تایمر را چک کنید.

ارور و کد خطای F2

علت بروز ارور: مشکل قفل در ماشین

بررسی و تعمیر: قفل درب خراب تشخیص داده می‌شود.مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی صحیح بسته می‌شود و قفل درست کار می‌کندقفل درب و دسته‌سیم‌ها ماژول کنترل یا تایمر را چک کنید.

ارور و کد خطای F3

علت بروز ارور: سطح آب به مقدار کافی نرسیده.

بررسی و تعمیر: حسگر فشار آب رسیدن آب به سطح مورد نظر را تشخیص نمی‌دهد.آب ورودی را چک کنید که باز بوده و فشار کافی داشته باشددسته‌سیم‌های شیر برقی را چک کنید.دسته‌سیم‌های حسگر فشار را چک کنیدشیر برقی را چک کنیدحسگر سطح آب یا فشار را چک کنید.اتصالات ماژول کنترل اصلی و تایمر را چک کنید.

ارور و کد خطای F4

علت بروز ارور: اینورتر نمی‌تواند موتور را کنترل کند

بررسی و تعمیر: کارت اینورتر، برد کنترل ولتاژ و سرعت موتور نمی‌تواند سرعت موتور را کنترل کنداین کد خطا فقط در مدل‌هایی که موتور بدون جاروبک دارند وجود دارد.اتصالات و سیم‌های بین اینورتر و موتور را چک کنید.تاکو موتور (سرعت‌سنجرا چک کنیدبرد کنترل اصلیPCB را چک کنیداگر کارت اینورتر مشکلی دارد آن را عوض کنید.

ارور و کد خطای F5

علت بروز ارور: برد کنترل و برد اینورتر نمی‌توانند با هم ارتباط داشته باشند.

بررسی و تعمیر:ماژول کنترل اصلی نمی‌تواند با برد کنترل سرعت موتور یا کارت اینورتر ارتباط برقرار کند.دسته‌سیم‌های بین برد اصلی و کارت اینورتر را چک کنید.کانکتورهای هر دو کارت را چک کنیداگر کارت اینورتر مشکلی دارد آن را عوض کنید.

ارور و کد خطای F6

علت بروز ارور: مشکل در المنت حرارتی

بررسی و تعمیر: خطایی در مدار گرمایش آب تشخیص داده شده است که معمولاد باز بودن مدار هیتر آب است.دسته‌سیم‌های متصل به المنت هیتر آب را چک کنید.رسانندگی المنت را چک کنیدترموستات یا ترمیستور و دسته‌سیم‌ها را چک کنیداتصالات در برد اصلی را چک کنید.

ارور و کد خطای F7

علت بروز ارور: ماشین لباسشویی نمی‌تواند تخلیه کند

بررسی و تعمیر: ماشین لباسشویی نمی‌تواند تخلیه کند و با آب داخل متوقف می‌شود. پیش از هرکاری باید آب ماشین لباسشویی را به صورت دستی تخلیه کنید.فیلتر پمپ را برای هر نوع گرفتگی و شی خارجی چک کنیدلوله‌ی خروجی تخلیه را برای گرفتگی چک کنید.چک کنید که روتور پمپ تخلیه خوب باشد.دسته‌سیم‌های پمپ تخلیه و اتصالات آن را چک کنید.اتصالات ماژول کنترل را چک کنید.

ارور و کد خطای F8

علت بروز ارور: تشخیص مشکل در موتور

بررسی و تعمیر:خطایی در موتور اصلی تشخیص داده داشته است ولی منشاء آن معلوم نیستهمه اتصالات موتور اصلی را چک کنیدواحد تاکو موتور را چک کنیدزغال‌های موتور را چک کنیدآرماچر موتور را چک کنیداتصالات برد کنترل اصلی را چک کنید.

ارور و کد خطای F9

علت بروز ارور: تشخیص نشتی در مدل‌های آکواستاپ

بررسی و تعمیر:این ارور فقط در مدل‌های دارای آکوا استاپ وجو دارد. kشتی را چک کنیدلوله ورودی آکوااستاپ را چک کنیداتصالات لوله ورودی آکوا استاپ را چک کنیداتصالات ابزار تشخیص نشتی شناور را چک کنیدماژول کنترل اصلی را چک کنید.

در صورت مواجهه با هر مشکلی در ماشین لباسشویی گرنیه، با امداد آی.پی به عنوان نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی گرنیه تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات گرنیه با دارا بودن بیش از 50 سال سابقه کار در زمینه‌ی تعمیر لوازم خانگی و با داشتن کادری متخصص و مجرب، آماده‌ی اعزام متخصص ماشین لباسشویی گرنیه به محل شما می‌باشد.


امتیاز
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر