021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-91093903

توصیه های پزشکی در مورد مایکروفر

توصیه های پزشکی در مورد مایکروفر

مایکروفرها از وسایل مهم و کاربردی در آشپزخانه‌ها به حساب می‌آیند که استفاده از آنها امروزه بسیار باب شده است؛ زیرا افراد بسیاری در طول روز وقت کافی برای طبخ غذا و گرم کردن آن ندارند از این رو بسیاری مایکروفر را جایگزین روش‌های پخت غذا به صورت سنتی کرده‌اند. اما استفاده بیش از حد از این دستگاه ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی افراد به همراه داشته باشد از این رو در این مقاله می‌خواهیم به توصیات پزشکی در مورد استفاده از مایکروفر بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه سوال یا پرسش به خصوصی در مورد توصیه های پزشکی درباره مایکروفر دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین امداد آی پی و دیگر کاربران بپردازید.

عملکرد مایکروفر برای طبخ غذا

مایکروفرها برای گرم کردن باقیمانده غذا روشی بسیار سریع هستند؛ از این رو افراد زیادی از این دستگاه استفاده می‌نمایند. عملکرد مایکروفر برای طبخ غذا به اینگونه است که مایکروفر با موج‌های انرژی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند؛ غذا را گرم و یا می‌پزد. اشعه‌های مایکروفر امواج رادیویی با فرکانس بسیار بالا (2450MHz) هستند که در مسیر مستقیم حرکت می‌کنند.

غذاهایی که در ماکروفر می‌گذارید انرژی اشعه دستگاه را به خود جذب می‌کنند. این انرژی در درجه اول مولکول‌های آب و مولکول‌هایی که شبیه به آب هستند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مولکول‌ها به لرزش درآمده و موجب گرم شدن غذا در مایکروفر می‌گردند. در ادامه درباره ضرر داشتن این اشعه و توصیات پزشکی در مورد استفاده از مایکروفر صحبت کرده‌ایم.

توصیات پزشکی در مورد استفاده از مایکروفر

توصیه های پزشکی در مورد مایکروفر به این شرح هستند که: مایکروفرها برای گرم کردن و طبخ غذا از اشعه استفاده می‌کنند و غذا در زمان بسیار کمی آماده می‌گردد از این رو بسیاری از افراد این اشعه را مضر دانسته و از مایکروفر استفاده نمی‌نمایند. اما باید گفت که طبق تحقیقاتی که بر روی این دستگاه انجام شده پخت غذا با استفاده از مایکروفر در مقایسه با دیگر روش‌های پخت بهتر است؛ زیرا مواد مغذی غذاها بیشتر حفظ می‌شود. برخی از مواد مغذی مثل ویتامین‌های C و B به حرارت و پخت و پز مایعات حساس هستند در صورتی که از مایکروفر برای پخت و پز استفاده کنید این ویتامین‌ها در غذا باقیمانده و سرعت پخت و پز غذا افزایش می‌یابد.

اما گاهی ممکن است استفاده از این وسیله بر روی کیفیت غذا و سلامت بدن تاثیرگذار باشد که در زیر بیشتر به این موارد پرداخته‌ایم.

تاثیر اشعه مایکروفر در سلامتی انسان

بسیاری از افراد علت استفاده نکردن از مایکروفر را تاثیر اشعه مایکروفر در سلامتی انسان می‌دانند و بر این باورند که اشعه مایکروفر علتی بر سرطان و مسمومیت در بدن است. اینکه اشعه مایکروفر باعث سرطان در انسان می‌گردد توسط کمیته تخصصی National Health and Medical Research Council رد شده است‌. اما همانطور که گفتیم از آنجایی که اشعه موجب گرم شدن غذا می‌گردد؛ می‌تواند بافت‌های بدن را نیز گرم کند به همین دلیل مواجه شدن با مقدار بالای اشعه مایکروفر می‌تواند برای بدن ضرر داشته و باعث سوختگی در بدن افراد گردد. همچنین اشعه برای عدسی چشم بسیار خطرناک است. ‌از این جهت گفته می‌شود که اگر برای طبخ غذا یا گرم کردن آن از مایکروفر استفاده می‌نمایید؛ به مایکروفر در حال انجام کار نگاه نکرده و یا نزدیک آن نایستید.

در صورتی که درب دستگاه شما به طور کامل بسته نمی‌شود و درز آن خراب یا کهنه شده و موجب می‌گردد که اشعه به بیرون نفوذ کند بهتر است که از مایکروفر استفاده نکنید؛ زیرا اشعه‌ای که از مایکروفر به بیرون نفوذ می‌کند ممکن است روی بدن شما تاثیر بگذارد. مقادیر بسیار بالای اشعه مایكروفر می‌تواند باعث تغییر و از بین رفتن اسپرم شده و در مردان نازایی موقت  را به وجود آورد.

در صورتی که این موارد را رعایت کنید اشعه مایکروفر برای شما هیچ ضرری نخواهد داشت. این اشعه‌ها در غذا باقی نمی‌مانند و غذا را رادیو اکتیو نمی‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت از غذا استفاده نمایید.

تاثیر مایکروفر بر کیفیت غذا

اگر بخواهید درباره تاثیر مایکروفر برکیفیت غذا بدانید باید گفت که کیفیت غذاهایی که در مایکروفر طبخ می‌شود به طور کلی با کیفیت دیگر روش‌های پخت غذا متفاوت است. برای مثال در برخی موارد چون درست کردن گوشت درون مایکروفر کیفیت آن به خوبی حفظ می‌گردد؛ زیرا در مایکروفر ترکیب پروتئینی غذا نسبت به سایر روش‌‌های پخت بیشتر حفظ شده و با اکسیداسیون کمتری همراه است. اما در بعضی مواد غذایی مایکروفر باعث بی‌کیفیت شدن ماده غذایی می‌گردد و ممکن است که برای بدن مضر باشد که از این مواد غذایی می‌توان به درست کردن پیتزا، پاستا، استیک، اسفناج و از این قبیل اشاره کرد.

نحوه استفاده صحیح از مایکروفر

از آنجایی که برای استفاده از هر دستگاهی باید با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا باشید لازم است بدانید که برای استفاده صحیح از مایکروفر باید از ظرف‌های پلاستیکی و شیشه­ای مخصوص مایکروفر استفاده نمایید و از قرار دادن ظروف فلزی و یکبار مصرف درون ماکروفر خودداری کنید و به طور کلی از ظروفی که در آنها طلا، نقره، آلومینیوم و از این قبیل فلزات به کار برده شده؛ استفاده نکنید. زیرا استفاده از این ظروف درون مایکروفر موجب جرقه و آتش­سوزی دستگاه شده و به دنبال آن ممکن است به شما آسیب وارد شود.

نتیجه‌گیری از مقاله توصیه های پزشکی در مورد استفاده از مایکروفر

در این مقاله به توصیات پزشکی در مورد استفاده از مایکروفر پرداختیم و به نحوه صحیح استفاده از مایکروفر اشاره کردیم. بهتر است بدانید که برای استفاده از مایکروفر هرگز در نزدیکی آن نایستید و به صورت روزانه از این دستگاه استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید محدود کردن زمان پخت ضمن اینکه می‌تواند ارزش مواد مغذی غذا را افزایش دهد؛ ممکن است ضررهایی را برای بدن نیز به همراه داشته باشد.

در صورتی که از سالم بودن مایکروفر خود مطمئن نیستید از آن استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است که اشعه به بیرون از مایکروفر نفوذ کرده و خطراتی را برای شما به همراه داشته باشد. در صورتیکه نفوذ اشعه به بیرون به دلیل خرابی درب، خرابی لاستیک اطراف درب و جرم گرفتن آنها بود؛ می‌توانید از کارشناسان ماهر آی پی امداد برای رفع مشکلات مایکروفر خود درخواست کمک کنید. این کارشناسان با تجربه‌ای که در زمینه تعمیرات مایکروفر دارند؛ می‌توانند مشکل دستگاه شما را در سریعترین زمان ممکن برطرف نمایند.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر