021-91093903
ثبت درخواست تعمیر
logo

امداد آی پی

نمایندگی تعمیرات اجاق گاز با ما در تماس باشید 021-91093903

بهترین اجاق گاز کدام است و در انتخاب آن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بهترین اجاق گاز کدام است و در انتخاب آن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قطعاً همه ما می‌خواهیم بسته به نیازمان بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم. برای انتخاب و خرید بهترین اجاق گاز، رفتن به بازار و پرس‌وجو از فروشندگان ممکن است گیج‌کننده باشد. چراکه هر فروشنده سعی دارد، جنس خود را به شما معرفی کند. به همین دلیل از ویژگی‌های مثبت آن حرف می‌زند. بنابراین شما با سیل عظیم تعریف و تمجیدها مواجه خواهید شد. همین امر ممکن است قدرت شما را برای تصمیم‌گیری مختل کند و درنهایت اجاق‌گازی را بخرید که با نیاز شما تناسبی ندارد. با خواندن این مقاله پیش از مراجعه به بازار، ملاک‌های خود را برای خرید اجاق گاز می‌شناسید و موارد معرفی‌شده‌ را بر اساس آن ارزیابی می‌کنید. مقاله پیش رو به شما کمک می‌کند تا “بهترین اجاق گاز ” را در بین اجاق‌گازهای ایرانی و خارجی موجود در بازار انتخاب کنید.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین اجاق گاز متناسب با نیاز هر خانواده

عوامل بسیاری هستند که می‌توانند شما را در انتخاب “بهترین اجاق گاز ” یاری کنند. اولین و مهم‌ترین توصیه برای خرید اجاق گاز، انتخاب آن متناسب با نیاز خانواده است. تعداد اعضای خانواده، کاربرد اجاق گاز در منزل شما، هزینه‌ای که برای خرید اجاق گاز کنار گذاشته‌اید، فضای موجود در آشپزخانه، مدل مدنظر، طرح انتخابی، نوع سوخت مصرفی (برق و گاز) همگی می‌توانند در انتخاب شما تأثیرگذار باشند. در ادامه به بررسی عوامل مؤثر در انتخاب بهترین اجاق گاز متناسب با نیاز هر خانواده می پردازیم.

تأثیر بودجه در انتخاب بهترین اجاق گاز

بودجه می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب بهترین مدل این دستگاه داشته باشد. تأثیر بودجه در انتخاب بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

بودجه‌ای که برای خرید اجاق گاز کنار گذاشته‌اید بهترین راهنما برای خرید این وسیله است. به‌طور مثال اگر بودجه کمی را برای خرید آن در نظر گرفته‌اید، طبیعتاً بسیاری از گزینه‌های پیش رو مثل اجاق گازهای فردار، برقی و … حذف خواهند شد. در این صورت باید بیشتر بر روی عواملی مثل تعداد شعله، جنس بدنه و … تمرکز کنید. اما اگر هزینه مناسبی را برای خرید اجاق گاز اختصاص داده‌اید، قطعاً گزینه‌های خوبی در انواع مدل‌های ایرانی و خارجی آن خواهید یافت. اجاق گازهای مبله بدون فر، مناسب‌ترین قیمت را در بین سایر اجاق‌گازها دارا هستند. سپس به تناسب افزایش بودجه، گزینه‌هایی مانند فر تک شعله، فر چندکاره، جوجه‌گردان، سیستم سلف کلینیگ و … به آن اضافه خواهد شد. بنابراین بودجه اختصاصی برای خرید این دستگاه، مؤثرترین عامل در انتخاب بهترین اجاق گاز برای کاربرد مدنظر خانواده است.

انتخاب بهترین اجاق گاز بر اساس کاربرد آن در منزل

با توجه به کاربدرهای مختلف این دستگاه، در انتخاب بهترین ها باید به کاربرد آنها نیز دقت کنید. انتخاب بهترین اجاق گاز بر اساس کاربرد آن در منزل به شرح زیر است:

اساس کار اجاق گاز تسهیل در امر پخت‌وپز است. پیشرفت این وسیله و افزوده شدن گزینه‌هایی مانند فر، سیستم گریل و جوجه‌گردان، شعله برقی و… همگی در راستای توسعه همین هدف بوده است. اگر از اجاق گازتان فقط برای پخت غذاهای روزمره استفاده می‌کنید، اجاق گازهای مبله معمولی، صفحه‌ای و صفحه‌ای برقی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اما اگر به پخت غذاهای فرنگی مثل انواع پیتزا و لازانیا و حتی شیرینی‌پزی علاقه‌مندید، ما گازهای فردار را به شما توصیه می‌کنیم. گنجایش فرهای توکار، آون توستر، ماکروفر و … برای خانواده‌های بیشتر از 3 نفر مناسب نیست. بنابراین انتخاب اجاق گاز فردار گزینه مناسب‌تری خواهد بود. زیرا به راحتی می‌توانید تعداد بیشتری کیک و شیرینی و یا چند ظرف پیتزا و لازانیا را به‌طور هم‌زمان آماده کنید.

راهنمای انتخاب اجاق گاز متناسب با فضای آشپزخانه

هر آشپزخانه و و خانه ای متناسب با شرایط می تواند از اجاق گاز متفاوتی استفاده کرده و دستگاه متناسب با خود را داشته باشد. راهنمای انتخاب اجاق گاز متناسب با فضای آشپزخانه به شرح زیر است:

فضای موجود در آشپزخانه شما در انتخاب اجاق گاز بسیار حائز اهمیت است. اگر آشپزخانه شما بزرگ است محدودیتی در انتخاب وسایل آن نخواهید داشت. بنابراین عامل فضای آشپزخانه برای انتخاب اجاق گاز حذف خواهد شد. اما اگر آشپزخانه شما کوچک است و می‌خواهید از حداکثر فضای آن استفاده کنید، استفاده از اجاق گازهای مبله، توصیه نمی‌شود. به‌طورکلی اجاق‌گازها به دو دسته مبله و صفحه‌ای تقسیم می‌شوند. اجاق گازهای مبله شامل اجاق گازهای ایستاده معمولی و فردار هستند. اجاق گازهای صفحه‌ای نیز آن دسته از اجاق‌گازهایی هستند که به صورت توکار و درون کابینت نصب می‌شوند و به دو صورت برقی و گازی موجودند. برای آشپزخانه‌های کوچک بهترین اجاق گاز، اجاق گازهای صفحه‌ای خواهد بود. زیرا جای کمی را می‌گیرد و به راحتی می‌توانید از باقی‌مانده فضای کابینتی که اجاق گاز را بر روی آن نصب کرده‌اید، استفاده کنید.

بهترین اجاق گاز با توجه به تعداد اعضای خانواده کدام است؟

بهترین اجاق گاز با توجه به تعداد اعضای خانواده نیز بستگی خواهد داشت. در این باره دقت کنید که:

تعریف بهترین اجاق گاز با توجه به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. اگر خانواده شما پرجمعیت است باید اجاق گازی را انتخاب کنید نه‌تنها پاسخگوی نیاز اعضای خانواده باشد، بلکه مهمانی‌های شما را نیز پاسخ دهد. زیرا مهمانی‌های خانواده‌های پرجمعیت اغلب شلوغ‌تر است. بنابراین انتخاب اجاق‌گازهای رومیزی به همراه فر توکار یا آون توستر توصیه نمی‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز به این نکته اشاره شد این دستگاه‌ها گنجایش لازم برای جمعیت زیاد را ندارند و استفاده از اجاق گازهای فردار منطقی‌تر است. همچنین خانواده‌های پرجمعیت باید اجاق‌گازهایی را انتخاب کنند که حداقل 5 یا 6 شعله داشته باشد. زیرا به تناسب تعداد اعضای خانواده سلیقه متفاوت غذایی وجود دارد. خرید اجاق‌گازهای 4 شعله و کمتر برای خانواده‌هایی با جمعیت کم مناسب‌تر است. همچنین گنجایش فر برای خانواده‌های کم‌جمعیت می‌تواند کمتر باشد. به این ترتیب مصرف انرژی نیز کاهش می‌یابد.

تأثیر طرح و مدل در انتخاب اجاق گاز

تأثیر طرح و مدل در انتخاب اجاق گاز معمولا سلیقه ای است. اما با این حال دقت کنید که:

خیلی‌ها معتقدند که طرح و مدل در انتخاب اجاق گاز مؤثر نیست و بیشتر باید به گزینه‌هایی همچون جنس بدنه، نیاز و کاربرد دستگاه و … توجه کرد. حتی اگر بهترین اجاق گاز از نظر کارایی را پیدا کنید اما طرح و مدل آن چنگی به دل نزند قطعاً از انتخاب آن صرف‌نظر خواهید کرد. زیرا نمی‌توان تأثیر طرح و مدل اجاق گاز را بر انتخاب آن نادیده گرفت. امروزه اجاق‌گازها با طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیبایی در بازار موجود هستند. از اجاق گازهای مبله معمولی و فردار با طرح‌های متنوع گرفته تا اجاق گازهای صفحه‌ای با رویه شیشه‌ای و طراحی بسیار زیبا. شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه ترکیب رنگ به‌کاربرده شده در آن، شکل و طرح کابینت‌ها و … یکی از انواع مدل‌های اجاق گاز را انتخاب کنید. امروزه با روی کار آمدن ایده‌های متفاوت برای طراحی دکوراسیون داخلی، طرح مدل اجاق‌گازها برای جلوه دادن به آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردارند.

بهترین جنس بدنه برای اجاق گاز

بررسی بهترین جنس بدنه برای اجاق گاز نتایج زیر را به دنبال دارد:

جنس بدنه اجاق‌گازها در انواع استیل، شیشه‌ای، سرامیکی، لعابی و … تولید می‌شوند. اجاق‌گازهایی که جنس بدنه آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها استیل و فلزی است ظاهر زیبایی دارند و به راحتی تمیز می‌شوند. صفحه و بدنه شیشه‌ای نیز از طرفداران بسیاری برخوردار است. اجاق گازهای صفحه‌ای با رویه شیشه‌ای از زیبایی بسیار زیادی برخوردارند و معمولاً انتخاب اول متقاضیان خرید اجاق گازهای صفحه‌ای هستند. این نوع اجاق‌گازها نیز به راحتی تمیز می‌شوند. تنها ایراد بزرگ آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها این است که احتمال افتادن خط و خش بر روی آن زیاد است. انتخاب بهترین اجاق گاز بر اساس جنس بدنه کاملاً به سلیقه فرد بستگی دارد. جنس بدنه اجاق‌گازها در همه انواع آن، از نظر کارایی ایرادات کمی دارند.

بهترین اجاق گاز از نظر ایمنی کدام است؟

برای انتخاب بهترین اجاق گاز از نظر ایمنی نیز باید آنها را بررسی کنید. در این باره دقت کنید که:

در نظر گرفتن ایمنی اجاق گاز به خصوص در مورد اجاق‌های گازی بسیار مهم است. زیرا در هنگام آشپزی ممکن است در اثر ریختن مایعات و یا وزش باد شعله اجاق گاز خاموش و موجب پخش شدن گاز سمی در منزل شود. به همین علت خرید اجاق گازهای ترموکوپل دار توصیه می‌شود. ترموکوپل،‌ در هنگام خاموش شدن اجاق گاز با قطع جریان گاز مانع از نشت آن می‌شود. البته به تازگی اجاق‌های گازی جای خود را به اجاق‌های برقی و هوشمند داده‌اند. در اجاق‌های برقی هر شعله دارای المنت است و گرم شدن المنت موجب ایجاد حرارت در آن می‌شود. این اجاق‌گازها بسیار شیک هستند و به آشپزخانه شما چهره‌ای نوین و مدرن می‌بخشند. این وسیله مجهز به صفحه لمسی است. همچنین نسبت به اجاق‌های گازی از ایمنی بیشتری برخوردارند.

کدام برندها تولیدکننده، بهترین اجاق گاز ها در بازار ایران هستند؟

بررسی بهترین اجاق گاز ها در بازار ایران به شرح زیر است:

برندهای ایرانی بسیاری هستند که در تولید اجاق گاز بسیار موفق عمل کرده‌اند. این برندها اجاق گازهایی همسطح نمونه‌های خارجی آن تولید کرده‌اند. مزیت استفاده از نمونه‌های داخلی این است که در صورت خرابی، قطعات اصلی به راحتی در دسترس هستند. این کالاها همچنین از کیفیت بالا و خدمات پس از فروش خوبی نیز برخوردار هستند. البته موارد گفته‌شده فقط در مورد برخی از برندها تولیدکننده اجاق گاز صدق می‌کند و در این بین می‌توان مواردی باکیفیت پایین نیز پیدا کرد. اجاق گازهای ایرانی از برندهای استیل البرز، اخوان، داتیس و … می‌باشند. همچنین نمونه‌های خارجی خوبی در بازار موجود هستند. برندهای خارجی تولیدکننده اجاق گاز شامل، بوش، مکث، سامسونگ و … هستند.

نظر تعمیرکار متخصص امداد آی پی در رابطه با انتخاب بهترین اجاق گاز

نظر تعمیرکار متخصص امداد آی پی در رابطه با انتخاب بهترین اجاق گاز به شرح زیر است:

بهترین اجاق گاز موجود در بازار نیز ممکن است روزی خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن اجاق گازهای هوشمند، برقی و … تعمیرات اجاق گاز از دست هر کس ساخته نیست و نیاز به حضور یک متخصص را دارد. برای تعمیرات انواع اجاق گاز از امداد آی.پی کمک بخواهید. این مجموعه ارائه‌دهنده خدمات تعمیرات اجاق گاز در منزل و با گارانتی یک‌ساله است.

 


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بنویسید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
کامنت خود را وارد کنید
به مشاوره نیاز دارید؟
تماس بگیرید 021-91093903
فرم درخواست تعمیر